Lisans

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Lisans Programı

Bölümü Tanımı

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü, çalışma yaşamı ve işçi - işveren arasındaki çalışma ilişkilerini sosyal politika, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji ve siyaset bilimi gibi disiplinlerle ilişkili olarak inceler.

Bölümde, ekonomik ve sosyal konularda eğitim ve araştırma faaliyetleri ile istihdam ve işsizlik, çalışma ortamı ve koşulları, iş güvenliği-çalışan sağlığı, ücretler, verimlilik, sendikalar, yoksulluk, gelir dağılımı sorunları, çalışma yaşamını ilgilendiren mevzuatlar ve başta eğitim, sağlık, sosyal güvenlik olmak üzere birçok konu hakkında incelemeler yapılmaktadır.

Bu programda, genel olarak ekonomi, maliye, hukuk, işletmecilik ve yönetim bilimlerine ilişkin dersler okutulmaktadır. Bu genel derslere ilave olarak matematik, istatistik, sosyal düşünceler ve sosyal politika, sosyal politika tarihi, sosyal güvenlik, Türkiye ekonomisi ve sosyal yapısı, çalışma ekonomisi, çalışma sosyolojisi ve psikolojisi, endüstriyel demokrasi, gelir ve servet dağılımı, ücretler, kentleşme ve konut politikası, sendikacılık, iş hukuku gibi alan ile ilgili dersler de okutulmaktadır.

 

Bölümün Amacı

Ekonomik ve sosyal bakımdan işgücü piyasası, istihdam, işsizlik, yoksulluk gibi temel sosyal ekonomik sorunlar üzerinde çalışmalar yapmak.

Tüm öngörülerin ötesinde değişim gösteren emek pazarının 21.yüzyılda karşı karşıya olacağı senaryolar üzerine çalışmalar yapmak.

Çalışanların ve işverenlerin toplu olarak davrandıkları endüstri ilişkileri sistemi çerçevesinde;  sendikalar, toplu sözleşme  ve grev konularını çeşitli yönleriyle incelemek.

Sosyal güvenlik kapsamına giren sosyal sigortalar, sosyal yardımlar ve sosyal hizmetlere ilişkin çalışmalar yapmak.

Çalışanlar ile işverenler arasında kurulan çalışma ilişkisini konu edinen iş hukuku alanında çalışmalar yapmak.

Çalışma yaşamının davranışsal ve örgütsel süreçlerini inceleyen çalışma psikolojisine yönelik incelemeler gerçekleştirmek.

Bilimsel ilkeler doğrultusunda, vizyon sahibi ve kendini sürekli geliştirme becerisine sahip öğrenciler yetiştirmek.